elisebonblogg

Direktlänk till inlägg 16 juni 2013

Att låta mig finnas

Av Elise - 16 juni 2013 13:48

Min Gud

jag längtar efter din närhet

jag vill höra din röst

känna dina armar omsluta mig

Gud, jag har sökt dig

jag har ropat

och letat

och irrat runt i natten

utan att se vilken väg som leder vart

mina fötter är trötta nu

jag orkar inte kämpa mer

jag sätter mig ner

och om du letar Gud

så finns jag här


Mitt sökande är

att låta mig hittas

av dig som redan vet

var jag är


Mitt sökande är

att låta mig finnas

hos dig som redan vet

vem jag är

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elise - 25 maj 2014 14:16

För alla människor som ber sina böner på heliga platser rotade i sin tradition som gör det i frihet och glädje eller förtryck och rädsla till trots ber vi, Gud.   För alla människor vars böner är korta tankar på vägen från något til...

Av Elise - 4 maj 2014 08:22

Jesus, du bär människan som herden bär lammet Som mamman sitt barn Som kärleken bär hoppet.   Så många människor lever i otrygghet i krigsdrabbade länder i destruktiva relationer. Så många människor kämpar för sina liv, försöker vinna...

Av Elise - 23 mars 2014 13:24

Tack Gud, för att vi precis som Maria är burna av ditt under och samtidigt bär dig i våra kroppar, för att undret är våra livs förutsättning och samtidigt behöver oss.   Du valde att växa i en kvinnas kropp, bli ett litet barn i Maria, ...

Av Elise - 13 mars 2014 07:27

Gud, du som i allt vill livet och kärleken du som outtröttligt och förtvivlat kämpar mot det som hotar dem vi ber om mod att kämpa med dig ge oss tillit till din vilja och insikt om vårt ansvar   Vi ber om kraft till alla människor so...

Av Elise - 24 januari 2014 07:56

Du korsfäste Kristus som har modet och kraften att stanna i de gravar som stängs om oss   Vi ber om dina ord i förtryckets tystnad   Din kärlek där hatet härskar   Ditt liv där döden tycks segra   Du uppståndne Kristus g...

Skapa flashcards