elisebonblogg

Alla inlägg under maj 2012

Av Elise - 31 maj 2012 11:39

Gud,

Du som omsluter tiden

Du som är i tiden

Du som är skapandet av varje nu

Låt oss se vår samhörighet med dig

i vår samhörighet med varandra

Låt oss leva frimodiga i vetskapen att vi redan är

räddade, förlåtna, älskade och upprättade


Vi ber att det ska finnas en människa som bär vatten

till varje människa som törstar

Att det ska finnas en människa som öppnar sin famn

för varje människa som söker tröst

Låt det finnas en människa som lyssnar

på varje människa som förlorat sin röst

En människa som ser

varje människa som förbisetts

Vi ber att det ska finnas en människa som gläds

med varje människa som lyckas

Att det ska finnas en människa som delar liv

med varje människa som lever

Vi ber att få vara människan som ger

och människan som tar emot


Gud,

Du som omsluter tiden

Du som är i tiden

Du som är skapandet av varje nu

Låt oss se vår samhörighet med dig

i vår samhörighet med varandra

Låt oss leva frimodiga i vetskapen att vi är kallade att

rädda, förlåta, älska och upprätta


Vi ber att få vara människan som ger

och människan som tar emot

Av Elise - 30 maj 2012 09:07

Du källa med strömmande vatten

Du porlande, levande, glittrande källa

som vi så ofta försöker fånga, förhindra, behålla

stanna upp och stänga in

utan att förstå att det är vad vi gör

få våra behållare att brista

svämma över våra rädslors fördämningar

och ge oss nya bilder, nya ord


Du källa vars vatten är friskt och klart

Du som finner nya vägar i nya tider

Du som aldrig är stilla

ge oss mod att fortsätta söka

bortom färdiga svar

Av Elise - 30 maj 2012 08:24

 
Av Elise - 29 maj 2012 21:12

I ditt eviga nu

är jag hos dig min Gud

tar emot och formar

det liv du ger mig


I mitt eviga nu

är du hos mig min Gud

och skapar mitt liv

tillsammans med mig


I detta eviga nu

är det jag och du

I detta eviga nu 

är vi nära

utan trots

utan men

för att du älskar

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards