elisebonblogg

Alla inlägg under augusti 2012

Av Elise - 8 augusti 2012 11:37

jag vill möta varje människa som ditt barn

jag vill mötas i ögonhöjd

även då det innebär att sätta mig på knä

eller ansträngningen att stå på tå


jag vill se ditt ljus även i det liv som verkar vara som mörkast

jag vill se dig i den förtryckta

jag vill se dig i förtryckaren

för när jag vågar möta deras blickar kan jag se dig speglas där i


du vågar lägga dig i våra armar

i den trogna kyrkobesökarens

i den vilsna tonåringens

i brottslingens

i barnets


ge mig mod att lägga mig i andras famnar

med tillit till det Guds barn de är

med tillit till att du finns med och bär oss

när vi bär varandra

när vi bär dig


du är här

du är nära

i min famn

i famnen som bär mig

jag är din

Ovido - Quiz & Flashcards