elisebonblogg

Alla inlägg under september 2012

Av Elise - 22 september 2012 20:50

Jag önskar dig

stor och mäktig, Gud

med röst och auktoritet

att förhindra det

som inte borde ske


Jag önskar dig

stor och mäktig, Gud

med vilja och förmåga

att utplåna det

som skapar trasighet


Jag önskar dig

stor och mäktig, Gud

med kraft och mod

att skydda det barn

som är jag



Jag önskar dig

och du möter mig

i litenheten och vanmakten

Gud, kan du inte annat

var då skyddslös med mig

Av Elise - 7 september 2012 10:11

Gud,

jag vill möta din blick

lyssna till dig

ta reda på vad du vill

och handla så

inte för att bli

utan för att jag är

älskad


jag vill möta min medmänniskas blick

lyssna till henne

ta reda på vad hon vill

och hjälpa henne

inte för att bli

utan för att jag är

älskad


jag vill möta min egen blick

lyssna till mig

ta reda på vem jag är

och våga leva så

inte för att bli

utan för att jag är

älskad


därför är jag här

hos dig, min Gud

för att bli

det jag är

älskad

Ovido - Quiz & Flashcards